A new perspective on responsability of university teachers

Una nueva perspectiva sobre la responsabilidad del docente universitario

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Flavia Andrea Navés Universidad de Buenos Aires
Abstract

The goal of this work is to make an analysis of the responsibility the university teacher has from an ethical perspective, which involves the desire of the teacher. The public university as an institution established by the State is the area par excellence in which there is the symbolic capital necessary to transmit the social values of the hegemonic culture. The historical moment in which a certain socialpolitical framework is developed promotes the emergence of different theories which have been the basis that gave support to the emergence of the different teaching models. The approach to the responsibility of the teacher from an ethical perspective includes the dimension of a creative act. The teacher in the very act of transmitting the knowledge will be able to create his own style allowing him to go beyond the predetermined teaching models.

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Flavia Andrea Navés, Universidad de Buenos Aires

Profesora de matemática y astronomía. Ayudante de segunda Ad-Honorem. Cátedra I. Psicología, Ética y Derechos Humanos. Facultad de Psicología. Universidad de Buenos Aires. Integrante del Proyecto de investigación Ubacyt 2011-2014“Actitudes de estudiantes universitarios de grado y de posgrado de la Facultad de Psicología de la Universidad de Buenos Aires respecto de la ética profesional”, dirigido por la Dra. Elizabeth B. Ormart. Facultad de Psicología. Universidad de Buenos Aires. Estudiante avanzada de la Licenciatura en Psicología. Facultad de Psicología. Universidad de Buenos Aires. 

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